מקניית דומיין ועד לעיצוב – כל מה שתרצו לדעת על בניית אתר

ספק רב אם נותר כיום, בעידן בו הכל כל כך נגיש ובניית אתר כבר איננה דורשת ידע ב-HTML, CSS, פלאש והתמחויות נוספות, ולו אדם או גוף מסחרי אחד שאין ברשותו לפחות אתר אחד. אבל בעבור הסיכוי שקיים אדם אחד כזה, שכנראה שב לאחרונה מאי בודד, שווה להסביר מהם הצעדים הבסיסיים הנכונים, אותם יש לבצע כדי לבנות אתר כהלכה.

בחירת כתובת דומיין מבוקש

אם יש לעסק שלכם שם, באופן טבעי, כתובת הדומיין (המורכבת משני חלקים – החלק הראשון הוא שם הדומיין, לדוגמא greenhost, domainthenet, zap וכן הלאה והחלק האחרון שהוא הסיומת co.il, com וכד') אמורה להיות דומה מאד לשמו בתוספת הסיומת הרצויה. לעיתים, שם מסוים בסיומת ספציפית עשוי להיות תפוס, לכן, מומלץ לבדוק את הסיומות החדשות שמשתחררות לשוק מידי תקופה על יד איגוד האינטרנט העולמי.

רישום דומיין

רישום הדומיין אצל רשם דומיינים מורשה פירושו כי למשך שנה אחת יש לכם את הזכות להשתמש בכתובת הדומיין שלכם באין מפריע. בסיומה של אותה שנה תוכלו לבחור האם לחדש את הרישום (במחיר מוזל בד"כ) לתקופה של שנה או שנתיים נוספות (בהתאם לתנאי הרישום) או לוותר על הכתובת לטובת רישום כתובת דומיין חדשה. צעד זה מומלץ רק לאתרים שהתעבורה בהם נמוכה למדי. עבור אתרים אליהם גולשים מגיעים בהקלדת הכתובת, שינוי כזה עלול להיות בעייתי ולגרום לירידה זמנית בנפחי התעבורה.

בחירת ספקית שרת האחסון

למרות שאתרים פרטיים רבים מאוחסנים בשרתי אחסון חינמיים, זוהי פריבילגיה שעלולה להתגלות כמסוכנת מאד עבור בעלי אתרים עסקיים. כאשר אתר שלכם מאוחסן בחינם, אמנם, כביכול, אתם "חוסכים" את עלות האחסון החודשית (הנמוכה למדי לאתרים רגילים ולא משוכללים, יש לציין), אבל, החברה המפעילה את שרת האחסון איננה מחויבת לכם לכלום: לא למהירות תגובתו של האתר, לא לזמינותו, לא להמשכיותו, לא לגיבוי, לא לאבטחה. למעשה, אין לכם דרך לדעת אם האתר שלכם, שכיום מאוחסן בשרת חינמי, אכן יהיה קיים שם גם מחר. בקיצור, משהו שמתאים רק במידה ויש לכם אתר אישי-פרטי קטן, שלא איכפת לכם אם ייפול.

ויזואליה ותוכן

שני אלמנטים שלמרות שחשיבותם איננה מוטלת בספק, הפורמט שלהם משתנה מעת לעת. לתכנים איכותיים ישנה חשיבות רבה בקידומו של אתר במנועי החיפוש ובנראות שלו, אבל משקלן של מילות המפתח המשובצות בו משתנה על פי רוח ה-SEO השורה על מקדמי האתרים ועל מנוע החיפוש של גוגל באותה העת. בכל מקרה, חשוב מאד להתאים אותם למגמה העכשווית, גם אם זה אומר לערוך רה-אורגניזציה של האתר פעם בתקופת-מה.

 

לסיכום:

גם אם הקמת אתר וקידומו קלים היום בהרבה ממה שהיו בעבר, עדיין, כאשר המדובר באתר עסקי, מומלץ להותיר את המלאכה בידי אנשי מקצוע, או, לפחות, ללמוד את הנושא לעומק.

 

אהבתם? שתפו חברים

למדו עוד בנושא:

אחסון אתרים מהירים

כל מי שיש לו אתר אינטרנט רגיל לבדוק את הכניסות לאתר, שכן זה הדבר המשמעותי ביותר. כמה אנשים נכנסים בכל יום לאתר שלכם? כמה זמן

אחסון אתרי אינטרנט

האינטרנט הינו כלי אדיר ויעיל להעברת תוכן ומידע, לפרסום ולמכירות. תפוצת האינטרנט הינה כלל עולמית, ולכן, הוא נגיש לאוכלוסיות רבות. השימוש בו הולך וגובר כל

יש לכם שאלות לגבי אחסון אתרים או קידום אתרים?

פנו אלינו ונשמח לעזור!