עיצוב אתר כהשפעה על הגולש

אתר עסקי הוא אחד הצרכים הבסיסיים ביותר של כל עסק באשר הוא. אין זה משנה אם ארגון גדול מבקש לשמור על תקשורת רציפה עם הלקוחות ולעדכן אותם על פיתוחים חדשים, שירותים מורחבים או מבצעים מיוחדים, או שמא מדובר על עסק קטן שמעוניין להגדיל את החשיפה שלו ולהכריז בפני הקהל הרלוונטי כי הוא קיים ומוכן לספק שירות.

כך או כך, אתר האינטרנט של העסק הוא כרטיס הביקור הטוב ביותר שלו. בעידן שבו כל החלטה מתקבלת באמצעות האינטרנט וכל מידע חשוב נמצא ברשת, הלקוחות נעשים חכמים יותר ובטרם הם בוחרים את המותג דרכו יקבלו שירות או מוצר הם מחפשים מידע אודותיו במנועי החיפוש. אם כן, בניית אתר עם גרפיקה ממוחשבת מקצועית ומרשימה היא המלצה חשובה לכל עסק שרוצה לחזק את נוכחותו, ואחד הנושאים החשובים ביותר שעליו להדגיש הוא נושא העיצוב. זאת משום שעיצוב האתר הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הגולשים.

 

על עיצוב ורגשות

פסיכולוגים שונים בוודאי יסכימו עם הטענה שצבעים שונים משפיעים על אנשים ועל מצב הרוח שלהם באופן שונה, וזוהי נקודה חשובה מאוד עבור מעצבים גרפיים בכלל ובוני אתרים בפרט. עסקים שמעוניינים להעביר ללקוחות שלהם מסר רגוע, רך ונעים (למשל חברה המתמחה במוצרי תינוקות) יבחרו לרוב בלוגו ובמודעות פרסום בצבעים פסטליים שמשדרים שלווה.

מי שמעוניין לגרות אצל הלקוחות הפוטנציאליים מידה מסוימת של לחץ יבחר בצבעים חזקים יותר כמו כתום או אדום, לדוגמה. הבנת הצבעים היא חשובה לא רק למודעות פרסום או לבניית הלוגו של העסק, אלא גם ובעיקר לבניית האתר. מעצבים בעלי ניסיון וידע בתחום של עיצוב גרפי יידעו בדרך כלל לחבר בין חזון המותג, מטרות האתר ושאיפות בית העסק, ולהציע עיצוב לאתר מרשים וייחודי שימשוך את הקהל, יסקרן אותו ובעיקר – יוביל אותו לרכישה.

 

הקשר בין האתר לעסק

באופן דומה וטבעי למדי, על האתר שלכם לשקף את העסק בצורה הטובה ביותר. חדר כושר שיציג בדף הבית שלו נופים פסטורליים של מדינה אקזוטית יאבד את הקשר אל הלקוחות שיחזרו אל מנוע החיפוש וינסו למצוא אתר שמדבר אליהם יותר, ורלוונטי לחיפוש שלהם.

מי שמעוניין לבחור סדנת בישול בוודאי ישתעמם מהר מאוד כשייכנס לאתר של עסק המתמחה בסדנאות מהסוג הזה, אם דף הבית יעוטר בגרפיקות ותמונות שאינן קשורות לאוכל או לסדנה כלל. הקשר בין האתר לבין העסק הוא קשר שאין להתירו, ומעצב גרפי מנוסה יידע ליצור את החיבור הזה באופן מדויק. כך יוכלו הגולשים לא רק להגיע אל האתר דרך מנועי החיפוש, אלא למצוא בו את המידע שחיפוש, לשוטט בין העמודים השונים ובסופו של דבר לקבוע שזהו המותג שאת שירותיו ומוצריו ירצו לרכוש. אם המטרה היא להשפיע על הגולש כדי שיבצע רכישה – עיצוב הוא הצעד הבסיסי ביותר.

אהבתם? שתפו חברים

למדו עוד בנושא:

יתרונותיה של חברה לפתרונות מחשוב

שוב המחשב התקלקל? האינטרנט עובד כל כך לאט שכלל הארגון שלך מבזבז זמן רב יותר באתחול של הראוטר מאשר במשימות השונות הקשורות לעבודה? המדפסת משתגעת

שיווק דיגיטלי ודפי נחיתה

דעו לכם כי בכל הנוגע לסוגיית שיווק דיגיטלי ודפי הנחיתה, מדובר על עבודה למקצוענים בלבד. בכדי להכין דף נחיתה אשר יהיה באמת אפקטיבי ומושך יהיה

יש לכם שאלות לגבי אחסון אתרים או קידום אתרים?

פנו אלינו ונשמח לעזור!