אחסנתם לבד? איך מגדירים אחסון אתרים נכון

ישנם מיליוני אתרים ברשת וכל אחד הוקם למטרה מסוימת ונבנה בהתאם. כל אתר מעוצב באופן שונה וישנם סוגים שונים של אתרים: כך, קיימים אתרים שהם חנות וירטואלית שמוכרת מוצרים שונים, יש פורטלים ואתרי תוכן וישנם גם אתרי תדמית שכל תפקידם הוא להעביר מסר ולייצג חברה או עסק כלשהו.

היות שכך הדבר יש להתאים לכל אתר את האחסון אשר נכון לו.

איך מתאימים את האחסון לאתר?

האחסון מותאם למבנה האתר ולמטרה שאתם מבקשים להשיג. לדוגמה, אתר אשר מבוסס על וורדפרס, ניתן לעשות שימוש בשרת אחסון אתר וורדפרס אשר יהיה המתאים ביותר ויציע את הפתרונות האיכותיים ביותר.

שרת php יתאים דווקא לאתרים מבוססי MySQL ו MS-SQL.

הבחירה של אחסון שיתאים מתחלקת לשתי אפשרויות עיקריות. שרתי Windows של מיקרוסופט או שרתים של קוד פתוח לינוקס. שתיהן השתכללו והתקדמו מאוד בשנים האחרונות. קיימים הבדלים שונים בין שני המערכות וכדאי לעמוד על ההבדלים בטרם תחליטו באיזה שרת לבחור.

מה צריך לדעת עבור אירוח אתרים?

על מנת לבחור את השיטה שבה אתם רוצים לאחסן את האתר יש להבין קודם כל את הצרכים של האתר שלכם. ישנם אתרים אשר יסתפקו בשרת שיתופי ולעומתם ישנם כאלו אשר יזדקקו לפחות לשרת ייעודי אחד. קיימים הבדלים גדולים בין האפשרויות הללו בנושאים שונים כגון אבטחת מידע, ביצועים וכמובן עלות.

על שרתי חלונות 2003 ישנה למשל אפשרות אחסון אתרים וורדפרס, אך במקרה כזה ישנו צורך לוותר על האפשרות לשימוש בקישורים מקוצרים ובנוסף ידרשו התאמות מיוחדות רבות.

מאידך שרתים ייעודיים מלווים בדרישה לשירותי ניהול אשר הם לא זולים כלל ויש לקחת זאת בחשבון כאשר בוחרים שרת.

רמת האבטחה באתר היא נושא חשוב מאוד שיש להביא בחשבון. כל אתר דורש דרגת אבטחה שונה ועושה שימוש בכלים שונים על מנת לבצע ניטור וניהול של המשתמש. לא על האתרים יהיו מטרה לפגיעה או פריצה וחלק מהם לא עומדים בסכנה ממשית, אך יש אתרים אשר פגיעים בהרבה, לעיתים השירות דורש אחסון שיתופי אשר מבקשים פרטים שגלויים לכל העולם.

אם מדובר על שרת חלונות אשר נטול ההגנות הדרושות הוא יהיה מאוד פגיע מכיוונן של תכנות ריגול שונות.

מי מנהל את השרת באחסון אתרים?

ישנם מקרים שבהם השרת נשאר בניהולו של הלקוח. אם זה המצב, כדאי מאוד לעשות שימוש בשרת חלונות אשר מנוהל בצורה נכונה ויש מי שמעדכן אותו לעיתים קרובות.

שרתים אשר קשים יותר לניהול, מנוהלים על ידי טכנאים מיומנים אשר מחזיקים בכל הידע הנדרש על מנת לתפעל אותם.

כאמור הכול קשור בסופו של דבר למטרה של האתר. מי שיבחר באתר שמנוהל מבחוץ יזכה לשירות איכותי ויעיל ופתרון של תקלות בזמן.

שימוש באתר של חלונות מצריך לקחת בחשבון את המחירים הגבוהים של הרישיונות השונים של מיקרוסופט. אם יש צורך בתכנות נוספות, הן יעלו כמובן כסף. תכנות כמו אנטי וירוס, fire wall ועוד.

אבטחה שהיא יותר חזקה מהממוצע תייקר את הנושא וכדאי לבדוק אם עדיף לשדרג את התכנות בכל פעם מחדש או שעדיף לעבוד בשיטת תשלום חודשי.

גיבוי

האחריות לגבות את האתר היא לא תמיד של בעל האתר. אך כדאי לוודא מי אמור לקחת את האחריות. תכנות גיבוי הן יקרות ויש להוסיף להן את עלות הגיבוי של מסד הנתונים. כדאי לשקול היטב איך יגובה האתר ובעזרת איזו תוכנה.

חשוב גם לוודא איך עובד הספק בנוגע לכך. ניתן כיום לגבות את האתר על בסיס יומי או שבועי. כל מה שצריך זה להחליט מה מתאים לכם.

באדיבות וובינג – בניית אתר וורדפרס בקליק

 

אהבתם? שתפו חברים

למדו עוד בנושא:

אתרי אינטרנט – מה זה בעצם דורש?

העולם שלנו בשנים האחרונות הולך ונהיה יותר ויותר ווירטואלי כאשר תהליכים רבים מתבצעים באמצעות אתרי האינטרנט השונים וכמעט ואין צורך בכוח אדם ושירות לקוחות. אך

עיצוב אתר כהשפעה על הגולש

אתר עסקי הוא אחד הצרכים הבסיסיים ביותר של כל עסק באשר הוא. אין זה משנה אם ארגון גדול מבקש לשמור על תקשורת רציפה עם הלקוחות

יש לכם שאלות לגבי אחסון אתרים או קידום אתרים?

פנו אלינו ונשמח לעזור!