בונה על הצלחת העסק? שלושה דברים שאסור לך להזניח

בואו נהיה כנים, כולנו נמצאים כאן כדי להצליח. כשאנחנו פותחים עסק, אנחנו מצפים, בין השאר, לא רק לשרוד ולהתקיים בקושי, אלא לגדול, להתרחב, לצמוח ו… לא פחות חשוב מכך – להרוויח. הבה לא נתיפייף ונקרא לילד בשמו: ישנם מעט מאד עסקים שנסגרים בגלל שהמקים אותם "איבד" בהם עניין. הרבה יותר עסקים וארגונים נסגרו כי הפכו לבלתי כדאיים ולבלתי משתלמים מבחינה כלכלית. כי חזון וחלומות לחוד ומציאות לחוד, ולפעמים, העסק שבנינו כשהיה לנו רעיון מעולה, מוצר מבטיח או שירות ייחודי, מתגלה כ"לא רלוונטי" ולא מסוגל להחזיק את עצמו, כשהמציאות הכלכלית העגומה מכה בו במהירות של 100 קמ"ש.

הנה שלושה אלמנטים שאף עסק (שרוצה להצליח, כמובן) איננו יכול להרשות לעצמו לוותר עליהם:

שירותי מחשוב יעילים

גם אם העסק שלכם הינו עסק ותיק אשר הוקם בעידן שלפני המחשוב והטכנולוגיה, סביר להניח כי כיום, כל המידע, הנתונים והפעילות שסביב פעילות הליבה של העסק, הינם ממוחשבים. מערכות מחשוב הכוללות יותר מעמדת מחשב אחת זקוקות לטיפול מקצועי של שירותי מחשוב: עדכונים, טיפולים, תחזוקה שוטפת, הגדרות אבטחה וכן הלאה. הקלת ראש בתחום זה עלולה לגרום להאטה של המערכת ואף לקריסתה כליל. אין צורך להסביר לכם מה מחירה של קריסה כזו בשעות עבודה ובתדמיתו של העסק בעיני לקוחותיו, נכון?

אתר שיושב על שרת אחסון אמין

חלפו להם הימים בהם "אתר" היה עוד שורה בצ'קליסט הראשוני של עסק ("כי לכולם יש וגם אנחנו צריכים", "אני לא יודע מה אעשה איתו, אבל שיהיה גם לנו אתר" – מוכר?). כיום, הרף עלה. לא רק שלכל אחד מהמתחרים שלכם יש אתר, הגולשים אף יודעים להגיע אל כל אחד מהאתרים האלה והם מגבשים את הרושם הראשוני שלהם (ומכאן, גם את נכונותם לעשות איתכם עסקים) על פי האתרים הללו. כך שאתר פשוט וסתמי, כיום, כבר איננו משיג את מטרתו הבסיסית, או כל מטרה שהיא.

אסטרטגיה מובנית

למרות שיכולות הסתגלות וספונטניות הן תכונות מוערכות הנחוצות לצורך שרידות עסקית, אין בהן די כדי לבסס עסק מצליח. מעבר להן, עסק נדרש לחוט שדרה מסוים, חזון וערכים, שמהם נגזרת האסטרטגיה הבסיסית שלו וממנה, נגזרות כל השאר (השיווקית וכן הלאה). ניהול עסק בשיטת השיוט חופשי, ללא מטרה או יעדים ופעולות-תגובות הנובעות מצורך לסתום חורים שהתגלו, אינם דרך בריאה להתנהל מעבר לתקופה הראשונית של הקמת העסק, בה אתם מגששים את דרככם ובודקים את השוק, המתחרים והלקוחות. יתירה מכך, בשווקים מסוימים, עדיף להשהות את הקמת העסק עד לאחר גיבושה של אסטרטגיה כזו ולא לגלות את כיוונו וצביונו של העסק בדרך של ניסוי וטעייה.

 

לסיכום:

הקמת עסק איננה משחק ילדים. בגלל המשאבים הרבים שצורך עסק בהקמתו, לא תוכלו להרשות לעצמכם כי העסק שהקמתם יתרסק. הוא חייב להצליח, ואתם האחראים לכך.

 

אהבתם? שתפו חברים

למדו עוד בנושא:

יש לכם שאלות לגבי אחסון אתרים או קידום אתרים?

פנו אלינו ונשמח לעזור!